Wednesday, September 17, 2008

Aku Tidak Pandai


Aku tidak pandai....
untuk berbicara....
cuma aku bijak..
melontarkan kata..

Tidak aku pandai..
mengatur madah...
cuma aku handal..
pabila berbalah..

Aku tidak pandai...
dalam segalanya...
cuma aku kuat...
untuk berputus asa...

Tidak aku pandai..
menyusun bahasa...
kerna diriku bukan si Zaaba...

Maafkan aku atas khilafku...
Betulkan aku atas lalaiku...

Jalannya aku di bumi ini...
Hanyalah sebagai perantau sepi..

Aku tidak pandai...

Tiada kata dapat menggambarkan rasa...
Tiada kalam mampuku berkarya....

Aku tidak pandai.....




Honcho
:owh.....tidak aku pandai.....cumalah karya mengarut.. :-)

10 comments:

Lostbut nowFound said...

wah3!! sungguh anda pandai bermadah!!
de bakat nk gnti zaabah..

ak jgk yg x pandai..huhu..

zettyshafiqa said...

uhuk uhuk..
tersedak laa pulak.



*winkwink*

hilariouskozac said...

nice poem~

Anonymous said...

sungguh ku kagum

wahai khairul salikin

sungguh ku kagum

ahahaha

Honcho Cho said...

to echimaro..aku tidak pandai.cuma menyusun kata yg ada dlm bentuk perenggan.haha.btw,ur blog sggh ceria!best i baca! =)

to zetty..pi minum ayaq cepat!kan hg dh tersedak tu!

Honcho Cho said...

eh,hilariouskozac ada di sini..tq ya bro!

to tika..i guess maybe dis is another side of me kot.tp perangai aku tetap bodoh2 ye tika.aku bkn pujangga!haha

Anonymous said...

zaaba r pen.manede H blakang tu.hahaha.

p.s:dye pndai bce conan je kot :p.haha

TOXICSNAIL said...

walawey
ni rse cm nk cium ibu jari kaki ni weh

mantap!

Honcho Cho said...

to syaza..dari conan le i dpt inspirasi..haha

to jehan gemok..isap la ibu jari kaki hg tu..bkn kuku hg tu dh jadi pa ntah.haha.sory jehan.sorry!

Lostbut nowFound said...

ow yeke kur!!
slh eja kt..haha..
nmpk sgt bkn pmnt zaaba..
sory2..4 sasterawan n sasterawati!!

honcho thnx!!